Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Latent classes of caregiver relationships with patients : Workplace violence implications (2017) |
Auteurs : | Ha Do Byon ; Carla L. Storr ; Jane Lipscomb |
Type de document : | Article |
Dans : | Geriatric Nursing (Vol. 38, n°4, July/August 2017) |
Article en page(s) : | p. 291-295 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Facteurs de risque ; Infirmiere à domicile ; Qualité des soins de santé ; Relations entre professionnels de santé et patients ; Services de soins à domicile ; Soins à domicile ; Sujet âgé ; Violence |
Mots-clés: | Lieu de travail |
Résumé : | The bonds and relationships that direct care workers in the home setting (DCWHs) develop with their elderly or disabled home care patients may put them at risk for patient violence. This study used a data-driven approach, latent class analysis, to identify distinct underlying patterns of DCWHpatient relationships and then assessed how DCWHpatient class membership was associated with patient violence. This study analyzed survey data obtained from 964 DCWHs working in two not-for-profit home care agencies. Four classes of DCWHpatient relationships emerged: Non-familial (40% of the sample), Overly Concerned (14%); Boundary-keeping (22%), and Overly Involved (24%). DCWHs in the Overly Involved class were more likely to experience physical violence from their patients relative to those in the Non-familial class (probability = 0.11 vs. 0.04, p = 0.01). Building a positive relationship with boundaries between caregivers and patients may have a potential to reduce patient violence toward the caregivers and ultimately improve the quality of care. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
REV | Périodique papier | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |