Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Mentoring Practices Benefiting Pediatric Nurses (2015) |
Auteurs : | Meghan M. Weese, Auteur ; Louise D. Jakubik, Auteur ; Aris B. Eliades, Auteur ; et al., Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of Pediatric Nursing (Vol. 30, n°2, March/April 2015) |
Article en page(s) : | p. 385-394 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Accompagnement de l'apprenant ; Education ; Etats-Unis ; Infirmière pédiatrique ; Pratique professionnelle ; Recherche ; Relation professionnelle ; Revue de la littérature ; Soins de l'enfant |
Résumé : |
Highlights
We examined mentoring practices and mentoring benefits in pediatric nurse protégés. Mentoring practices predict mentoring benefits. Mentoring begets mentoring. This study demonstrated that those who are mentored become mentors. Previous studies examining predictors of pediatric nurse protégé mentoring benefits demonstrated that protégé perception of quality was the single best predictor of mentoring benefits. The ability to identify the mentoring practices that predict specific benefits for individual nurses provides a better understanding of how mentoring relationships can be leveraged within health care organizations promoting mutual mentoring benefits. This descriptive correlational, non-experimental study of nurses at a northeast Ohio, Magnet® recognized, free-standing pediatric hospital advances nursing science by demonstrating how mentoring practices benefit pediatric nurse protégés. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | http://www.pediatricnursing.org/article/S0882-5963(14)00206-1/abstract |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
REV | Périodique papier | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |