Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Supporting autistic midwifery students: fostering inclusion and empowerment (2023) |
Auteurs : | Emilie Edwards |
Type de document : | Article |
Dans : | Midwifery Digest (Midirs) (Vol. 33, n° 4, December 2023) |
Article en page(s) : | p. 302-303 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Diagnostic ; Étudiants ; Inclusion ; Personnel de santé ; Sage-femme ; Trouble du spectre autistique (TSA) |
Résumé : | Despite a growing understanding of autism and its prevalence among health care professionals, little attention has been paid to the experiences of autistic students studying midwifery. Research has indicated a rising number of health care professionals identifying as autistic and this trend likely extends to midwifery students as well (McCowan et al 2022). Moreover, it is important to consider the potential under-reporting of autistic individuals in the health care field, as they may possess strengths that make them well-suited for such professions (McCowan et al 2021). |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
Midwifery Digest | Périodique électronique | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |