Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Balanced Intervention for Adolescents and Adults with Language Impairment: A Clinical Framework (2015) |
Auteurs : | Karen A. Fallon, Auteur ; Lauren A. Katz, Auteur ; Rachel Carlberg, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | Seminars in Speech and Language (Vol. 36, n°1, [Janvier 2015]) |
Article en page(s) : | p. 5-16 |
Note générale : | DOI: 10.1055/s-0034-1396442 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Adolescent ; Adulte ; Langage écrit ; Langage oral ; Prise en charge logopédique |
Résumé : | Providing effective intervention services for adolescents and adults who struggle with spoken and written language presents a variety of unique challenges. This article discusses the 5S Framework (skills, strategies, school, student buy-in, and stakeholders) for designing and implementing balanced spoken and written language interventions for adolescents and adults. An in-depth case illustration highlights the usefulness of the framework for targeting the language and literacy skills of adolescents and young adults. By describing and illustrating the five key components of the intervention framework, the article provides a useful clinical tool to help guide clinicians and educators who serve the needs of adolescents and adults who struggle with spoken and written language. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/1098-9056_2015_01?context=search#/10.1055-s-0034-1396442 |