Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Competency-Based Education: Purposes and Promises (2020) |
Auteurs : | Patrick R. Walden, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | Seminars in Speech and Language (Vol. 41, n°4, [July 2020]) |
Article en page(s) : | p. 289-297 |
Note générale : | DOI: 10.1055/s-0040-1713780 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Audiologie ; LogopédieAutres descripteurs Supervision clinique |
Mots-clés: | éducation basée sur les compétences |
Résumé : | Competency-based education (CBE) is described and the reported advantages to CBE are discussed. The need for a stronger evidence base to support CBE is acknowledged. As we continue to develop this evidence base, the practices of (1) focusing on outcomes and (2) being flexible in the time needed for trainee mastery of competencies hold promise and are consistent with good pedagogy. A model for clinical supervision that includes a focus on outcomes, as well as built-in acknowledgment of time for mastery, is briefly described. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/1098-9056_2020_04?context=search#/10.1055-s-0040-1713780 |