Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Treating Concomitant Language and/or Phonology Impairment in Children Who Stutter (2022) |
Auteurs : | Nancy E. Hall, Auteur ; Cara M. Singer, Auteur ; Jean Sawyer, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | Seminars in Speech and Language (Vol. 43, n°2, June 2022) |
Article en page(s) : | p. 101-116 |
Note générale : | DOI: 10.1055/s-0042-1744515 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Approche multifactorielle ; Bégaiement ; Classification internationale du fonctionnement, du handicap et de la santé (ICF) ; Dépendance ; Enfant (6-12 ans) ; Présentations de casAutres descripteurs Sante mentale de l'enfant |
Résumé : | Stuttering can co-occur with phonological and/or language impairment in a nontrivial number of children. This article provides a framework for addressing concomitant phonology/language impairment and stuttering through the application of the World Health Organization's International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) framework. Described is a multifactorial approach to understanding stuttering, the application of the ICF to treating children who stutter with concomitant disorders, and models for structuring-related therapy. A case study is explored to illustrate this process and includes a sample treatment plan with goals, short-term objectives, and sample activities. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/1098-9056_2022_02?context=search#/10.1055-s-0042-1744515 |