Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Investigating Students Experience of Instructional Videos with the UX Curve Method (2022) |
Auteurs : | Guangtian Zhu, Auteur ; Yi Ding, Auteur ; Qingwei Chen, Auteur ; Yuhan Huang, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (04/60, Avril 2022) |
Article en page(s) : | p.296-298 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Analyse de données ; Collecte de données ; Enseignement des sciences ; Travaux pratiques |
Résumé : | Instructional videos are commonly used in both remote and in-campus curriculum. In order to investigate students experience when learning with online instructional videos, we adapted a method called UX curve from the user experience studies in industrial design. In this paper, we introduce the procedure and data processing method of using the UX curve method. We applied the UX curve method in a high school physics class while the students were watching an instructional video of kinematics. The results suggested that the UX curve method is practical, convenient, and effective in collecting students real-time experience. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 04/60 (Avril 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |