Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Astronomy activities for promoting scientific evaluation (2022) |
Auteurs : | Janelle M. Bailey ; Doug Lombardi |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (03/60, Mars 2022) |
Article en page(s) : | p. 230-231 |
Note générale : | https://doi.org/10.1119/10.0009695 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Astronomie ; Origine de l'univers ; Physique |
Résumé : | We have developed activities to engage students in evaluating competing scientific models. Ford identified evaluation as a critical aspect of doing science, and it sits at the crux of the K-12 Framework and NGSSs Science and Engineering Practices. Scientific evaluation often involves both the evaluation of the connections between evidence and the explanation and the evaluation of competing explanations. But how do we get students to engage with this process? |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 03/60 (Mars 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |