Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | A Skateboarding Experiential Learning Activity for Introductory Physics (2022) |
Auteurs : | Liang Zeng ; Guang Zeng ; Oscar Guerrero ; George Garcia |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (03/60, Mars 2022) |
Article en page(s) : | p. 196-199 |
Note générale : | https://doi.org/10.1119/10.0009688 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Energie ; Expérience scientifique ; Physique ; Skateboard |
Résumé : |
Instructors of introductory college physics courses are in a unique position to explain the physics of skateboarding and its associated risks. A field trip to a skate park to explore the law of conservation of energy and measure the impact forces can enhance student analytical thinking skills and their appreciation of physics in everyday life. Through the measurement of the impact forces and student discussions of their own skateboarding experiences, students are better prepared to protect themselves from skateboarding-related physical injuries.
|
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 03/60 (Mars 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |