Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Talking Is Thinking: Supporting Student Sense-Making Through Discourse and Assessment (2022) |
Auteurs : | Whitney Jackson ; Lauren A. Simpson ; Brooke A. Whitworth |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (02/60, Février 2022) |
Article en page(s) : | p. 90-93 |
Note générale : | https://doi.org/10.1119/5.0021977 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Apprentissage des sciences ; Discussion ; Evaluation ; Métacognition ; Physique ; Réflexion |
Résumé : | Learning in the classroom is highly influenced by the experiences a teacher plans for students. Concerned that students were not achieving adequate conceptual knowledge during traditional undergraduate physics courses, the authors used the Making Sense of SCIENCE curriculum to tailor a course for 21 pre-service elementary teachers at the University of Mississippi. The organization of instruction, facilitation practices, discussion opportunities, and assessment of content are all important aspects of the learning process. We found the changes we implemented significantly impacted the learning of students enrolled in this course. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 02/60 (Février 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |