Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Entanglement Ball: Using Dodgeball to Introduce Quantum Entanglement (2021) |
Auteurs : | Jasmine Marckwordt ; Alexandria Muller ; Danielle Harlow ; Diana Franklin ; Randall H. Landsberg |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (8/59, Novembre 2021) |
Article en page(s) : | p. 613-616 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enseignement des sciences ; Enseignement secondaire ; Informatique quantique ; Intrication quantique ; Ordinateurs ; Physique quantique |
Résumé : | Quantum computers are at the forefront of computing; however, few people understand how they work and their capabilities. We present two versions of an interactive activity designed for high school students (ages 13 to 18) that introduce a core quantum conceptentanglement. The first version illustrates a simple connection between two particles, and the second explores different ways that two particles could be entangled. This activity works well for entry-level quantum computing learning and requires minimal materials. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://aapt.scitation.org/doi/full/10.1119/5.0019871 |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 8/59 (Novembre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |