Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Science Conferences: A Pathway for Enacting the NGSS (2022) |
Auteurs : | Brian M. Wargo, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (01/60, Janvier 2022) |
Article en page(s) : | p.25-27 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Apprentissage des sciences ; Congrès ou conférence ; Enseignement des sciences ; Sciences |
Résumé : | The Next Generation Science Standards (NGSS) is the latest initiative to promote authentic scientific work in the classroom. Previous reform efforts have not caused the change in teacher practice and student learning that was hoped for, despite their ubiquity and accessibility. The culprit may be the culture of school that is often recalcitrant to change. This article argues that the NGSS may be the most scientifically aligned reform but may be doomed to failure unless it can be connected with the culture of schooling. The central idea offered here is to incorporate the professional practice espoused in the NGSS by using a cultural emblem of school sciencethe science fair. The trick is to transform the science fair into a science conference. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 01/60 (Janvier 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |