Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Using Math in Physics : 4. Toy models (2021) |
Auteurs : | Edward Redish |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (9/59, Décembre 2021) |
Article en page(s) : | p. 683-688 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enseignement des sciences ; Jouets ; Mathématiques appliquées ; Motivation ; Pédagogie ; Physique |
Résumé : | Learning to create, use, and evaluate models is a central element of becoming a scientist. In physics, we often begin an analysis of a complicated system with highly simplified or toy models. In introductory physics classes, we tend to use them without comment or motivation. Some students infer that physics is irrelevant to their understanding of the real world and are discouraged from making the cognitive blend of physics concepts with math symbology essential for making sense of physics. In this paper, I discuss the often-hidden barriers that make it difficult for our students to accept and understand the value of toy models and suggest instructional approaches that can help. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://aapt.scitation.org/doi/full/10.1119/5.0025840 |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 9/59 (Décembre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |