Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Better interactive astronomy lectures using the Laser-Assisted Student Engagement Routine (2021) |
Auteurs : | Katie J. Berryhill ; Timothy F. Slater |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (6/59, Septembre 2021) |
Article en page(s) : | p. 502-503 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Astronomie ; Enseignement des sciences ; Image ; Routine |
Résumé : | In support of teaching astronomy as a human enterprise, modern astronomy teaching often emphasizes visualswhether heavenly telescope images of the cosmos or graphs depicting the relationships between physical process variables. Well-known suggestions of how to have students individually interact with images and graphics pepper earlier AstroNotes columns: teaching strategies that challenge students to provide missing labels to diagrams or to create their own graphical representations using small, individual whiteboards. We suggest here a method of intellectually engaging large groups of students with a large image or graphic that is projected in the front of the room. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 6/59 (Septembre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |