Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Investigating Auditory Spectral and Temporal Resolution Deficits in Children with Reading Difficulties (2019) |
Auteurs : | Kiri Mealings ; Sharon Cameron |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the American Academy of Audiology (JAAA) (Vol.30, n° 6, June 2019) |
Article en page(s) : | p. 533-543 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Difficulté en lecture ; EchantillonnageAutres descripteurs Modulation d'amplitude |
Résumé : |
Background:
The types of reading difficulties experienced by children are highly heterogeneous in nature, which makes diagnosis and intervention difficult. Over the past 30 years, there has been much debate over the cause of dyslexia. The two most popular theories for phonological deficits in dyslexia are the rate-processing constraint hypothesis, which relates to short timescale processing, and the temporal sampling framework hypothesis, which relates to longer timescale processing. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/2157-3107_2019_06?context=search#/10.3766-jaaa.17142 |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
Journal of the American Academy of Audiology (JAAA). Vol.30, n°6 (June 2019) | Périodique papier | Ixelles | Rez | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |