Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Test-Retest Reliability and Minimal Detectable Change of Randomized Dichotic Digits in Learning-Disabled Children: Implications for Dichotic Listening Training (2018) |
Auteurs : | Mohammad Ebrahim Mahdavi ; Akram Pourbakht ; Akram Parand ; et al. |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the American Academy of Audiology (JAAA) (Vol. 29, n°3, March 2018) |
Article en page(s) : | p. 223-232 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci ChiffreAutres descripteurs Ecoute dichotique ; Fiabilité |
Résumé : |
Background:
Evaluation of dichotic listening to digits is a common part of many studies for diagnosis and managing auditory processing disorders in children. Previous researchers have verified test‐retest relative reliability of dichotic digits results in normal children and adults. However, detecting intervention-related changes in the ear scores after dichotic listening training requires information regarding trial-to-trial typical variation of individual ear scores that is estimated using indices of absolute reliability. Previous studies have not addressed absolute reliability of dichotic listening results. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/2157-3107_2018_03?context=search#/10.3766-jaaa.16134 |