Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Assessing Auditory Processing Abilities in Typically Developing School-Aged Children (2016) |
Auteurs : | Erin E. McDermott ; Jennifer L. Smart ; Julie A. Boiano ; et al. |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of the American Academy of Audiology (JAAA) (Vol. 27, n°2, February 2016) |
Article en page(s) : | p. 72-84 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Attention ; Audition ; Langage ; Trouble du traitement auditif (APD) |
Résumé : |
Large discrepancies exist in the literature regarding definition, diagnostic criteria, and appropriate assessment for auditory processing disorder (APD). Therefore, a battery of tests with normative data is needed.
The purpose of this study is to collect normative data on a variety of tests for APD on children aged 712 yr, and to examine effects of outside factors on test performance. Children aged 712 yr with normal hearing, speech and language abilities, cognition, and attention were recruited for participation in this normative data collection. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/2157-3107_2016_02?context=search#/10.3766-jaaa.14050 |