Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Comparing two teaching methods based on concept map and lecture on the level of learning in basic life support (2019) |
Auteurs : | Shahla Aliyari ; Amir Hosein Pishgooie ; Azadeh Abdi ; Marjan Seyed Mazhari ; Mohammad Reza Nazari |
Type de document : | Article |
Dans : | Nurse Education in Practice (Vol. 38, July 2019) |
Article en page(s) : | p. 40-44 |
Note générale : | https://doi.org/10.1016/j.nepr.2019.05.008 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Carte conceptuelle ; Comparaison ; Développement de compétences ; Elève infirmier ; Méthode d'apprentissage |
Résumé : | Education and training about Basic Life Support is necessary for different medical groups such as nurses. Different teaching methods have been developed to preserve essential medical information, knowledge and skills. The purpose of the study was to determine the effect of concept map-based and lecture-based teaching methods on the level of nursing students learning in Basic Life Support. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1471595317307254#! |