Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | I try to act like a nurse: A phenomenological qualitative study (2019) |
Auteurs : | Gamze Teskereci ; lkay Boz |
Type de document : | Article |
Dans : | Nurse Education in Practice (Vol. 37, May 2019) |
Article en page(s) : | p. 39-44 |
Note générale : | https://doi.org/10.1016/j.nepr.2019.03.009 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Elève infirmier ; Expérience professionnelle ; Pratique professionnelle ; Relation professionnelle ; Stage professionnel |
Mots-clés: | Sciences infirmières ; Vécu de l'apprenant |
Résumé : | Practicums help nursing students to become familiar with nursing roles and to acquire a proper understanding of nursing behavior, functions, and values. Initial clinical practice experiences are highly important, especially for first-year nursing students, in terms of professional socialization. The aim of this study was to explore the initial experiences of first-year nursing students during clinical practices. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1471595318302336 |