Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Comparison of Children With and Without ADHD on a New Pictorial Self-Assessment of Executive Functions. (2018) |
Auteurs : | Ruthie Traub Bar-Ilan, Auteur ; Noa Cohen, Auteur ; Adina Maeir, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | American journal of occupational therapy (Vol. 72, n° 3, May/June 2018) |
Article en page(s) : | pp.1-9 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Trouble déficitaire de l'attention avec ou sans hyperactivité |
Mots-clés: | Ouvrages d'illustrations |
Résumé : | OBJECTIVE. We examined the Pictorial Interview of Children's Metacognition and Executive Functions' (PIC-ME's) reliability and validity, targeting children's appraisal of their executive function (EF) in daily life. METHOD. One hundred children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and 44 typically developing children (ages 5-10 yr) completed the PIC-ME. Parents completed the PIC-ME and Behavior Rating Inventory of Executive Function (BRIEF). RESULTS. Cronbach's a for the child PIC-ME was .914. A high correlation was found between the parent PIC-ME total and the BRIEF (r = .724). Comparisons between groups revealed significant differences on the parent PIC-ME (p |
Accès : | Article disponible sur CINAHL via le proxy de la HE Vinci |
Disponible en ligne : | Oui |