Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Occupation-Based Coaching by Means of Telehealth for Families of Young Children With Autism Spectrum Disorder. (2018) |
Auteurs : | Lauren M. LITTLE, Auteur ; Ellen Pope, Auteur ; Anna Wallisch, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | American journal of occupational therapy (Vol. 72, n° 2, March/April 2018) |
Article en page(s) : | pp.1-7 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enfant (6-12 ans) ; Ergothérapie ; Famille ; Télémédecine ; Trouble autistique |
Mots-clés: | Relations parent-enfant |
Résumé : | OBJECTIVE. We investigated the efficacy of Occupation-Based Coaching delivered via telehealth for families of young children with autism spectrum disorder (ASD). METHOD. Participants were 18 families of children with ASD ages 2-6 yr. We used descriptive statistics to understand intervention characteristics and paired-sample t tests to examine changes in parent efficacy and child participation. RESULTS. Parents identified many areas of child adaptive behavior as intervention goals. Results showed that parent efficacy and various domains of child participation significantly increased postintervention (both ps |
Accès : | Article disponible sur CINAHL via le proxy de la HE Vinci |
Disponible en ligne : | Oui |