Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | State of the Science of Sensory Integration Research With Children and Youth. (2018) |
Auteurs : | Beth Pfeiffer, Auteur ; Teresa A. May-Benson, Auteur ; Stefanie C. Bodison, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | American journal of occupational therapy (Vol. 72, n° 1, January/February 2018) |
Article en page(s) : | pp.1-4 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enfant (6-12 ans) ; Ergothérapie |
Mots-clés: | Troubles sensitifs |
Résumé : | Many children and youth with and without disabilities are affected by challenges in processing and integrating sensations. Occupational therapy practitioners serve a pivotal role in the evaluation and treatment of this population. This special issue of the American Journal of Occupational Therapy includes articles that elucidate the relationship between sensory processing and participation in valued occupations as well as articles that guide best practice, including systematic reviews on common occupational therapy interventions for children and youth with challenges in processing and integrating sensation. This editorial elaborates on key issues for future research. |
Accès : | Article disponible sur CINAHL via le proxy de la HE Vinci |
Disponible en ligne : | Oui |