Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Introduction to the Evaluation in Ayres Sensory Integration® (EASI). (2018) |
Auteurs : | Zoe Mailloux, Auteur ; Diane L. Parham, Auteur ; Susanne Smith Roley, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | American journal of occupational therapy (Vol. 72, n° 1, January/February 2018) |
Article en page(s) : | pp.1-7 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Etudes prospectives ; Proprioception |
Mots-clés: | Aptitudes motrices ; Équilibre postural |
Résumé : | Comprehensive, reliable, and valid assessment is essential for individually tailored, appropriate, and effective intervention planning and implementation. Research, education, and practice using an Ayres Sensory Integration® (ASI) approach have a long history of prioritizing comprehensive assessment. To meet the need for a set of tests that will fully evaluate the constructs of ASI with psychometrically strong, internationally appropriate, and easily accessible measurement tools, the development of the Evaluation in Ayres Sensory Integration® (EASI) has been initiated. This article introduces the EASI, describes the overarching plan for its development, and reports the results of promising preliminary analyses of discriminative validity data. |
Accès : | Article disponible sur CINAHL via le proxy de la HE Vinci |
Disponible en ligne : | Oui |