Descripteurs (mots-clés)


Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Addressing Sexuality Among People Living With Chronic Disease and Disability: A Systematic Mixed Methods Review of Knowledge, Attitudes, and Practices of Health Care Professionals / Margaret McGrath in Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, Vol. 102, n° 5 (2021)
![]()
[article]
Titre : Addressing Sexuality Among People Living With Chronic Disease and Disability: A Systematic Mixed Methods Review of Knowledge, Attitudes, and Practices of Health Care Professionals Type de document : Article Auteurs : Margaret McGrath ; Michelle Anne Low ; Emma Power ; Annie McCluskey Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 999-1010 Note générale : https://doi.org/10.1016/j.apmr.2020.09.379 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Attitude ; Maladie chronique ; Réadaptation ; Sexualité de la personne handicapéeRésumé : To systematically review health care professionals practices and attitudes toward addressing sexuality with people who are living with chronic disease and disability.
Data Sources
Scopus, PubMed, PsycINFO, Cumulative Index to Nursing and Allied Health, Allied and Complementary Medicine Database, and MEDLINE were searched to August 2020 for English language publications. Reference lists of relevant publications were also searched.
Study Selection
Eligible studies reported on knowledge, attitudes, and behaviors of health care professionals about addressing sexuality in the context of chronic disease and disability. The search yielded 2492 records; 187 full texts were assessed for eligibility and 114 documents were included (103 unique studies). Study quality was rated using the Mixed Methods Appraisal Tool.
Data Extraction
Characteristics of included studies were recorded independently by 2 authors. Differences were resolved through discussion or by a third author.
Data Synthesis
A sequential, exploratory mixed studies approach was used for synthesis. Pooled analysis showed that 14.2% (95% CI, 10.6-18.9 [I2=94.8%, P<.001 of health professionals report routinely asking questions or providing information about sexuality. reported limited confidence competence and comfort when initiating conversations sexuality responding to patient questions. sexual rehabilitation typically focused on the effect disease disability medication function. broader dimensions were rarely addressed.> Conclusion
Despite recognizing the value of sexuality to health and well-being, most health professionals regardless of clinical context fail to routinely include assessment of sexuality in their practice. Professionals have limited knowledge and confidence when addressing sexuality and experience significant discomfort when raising this topic with people living with chronic disease and disability. Multicomponent implementation programs are needed to improve health professionals knowledge, competence, and comfort when addressing sexuality for people living with chronic disease and disability.Disponible en ligne : Oui En ligne : https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/a [...] Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=267651
in Archives of Physical Medicine and Rehabilitation > Vol. 102, n° 5 (2021) . - p. 999-1010[article]Adhésion et compétence en psychothérapie centrée sur la personne et expérientielle / Laurent Berthoud ; Catherine Prélaz in Approche centrée sur la personne : pratique et recherche, 30 (Décembre 2020)
![]()
[article]
Titre : Adhésion et compétence en psychothérapie centrée sur la personne et expérientielle : réflexions autour dune nouvelle échelle traduite en français Type de document : Article Auteurs : Laurent Berthoud, Auteur ; Catherine Prélaz Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 74-94 Langues : Français (fre) Descripteurs : HE Vinci
Attitude ; Compétence professionnelle ; Echelle d'évaluation ; Evaluation des pratiques professionnelles ; Expérience professionnelle ; Identité professionnelle ; Investissement ; Pratique professionnelle ; Psychothérapie centrée sur la personneRésumé : La Person-Centred and Experiential Psychotherapy Scale, ou Échelle dadhésion et de compétence en psychothérapie centrée sur la personne et expérientielle, a été conçue comme un outil permettant de valider lefficacité de ces approches dorientation humaniste. En effet, jusquà sa conception, labsence dune bonne mesure de ladhésion et de la compétence des praticiens était une limite préoccupante. Non seulement bienvenu dans le cadre de la recherche, cet outil permettant à la fois une auto-évaluation et une hétéro-évaluation de sa pratique est également utile et pertinent dans les cadres cliniques comme la formation, la supervision et lintervision. Cet article décrit le processus de traduction et dadaptation effectué pour obtenir la version française de léchelle. Disponible en ligne : Oui En ligne : https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.cairn.info/revue-approche-c [...] Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=267278
in Approche centrée sur la personne : pratique et recherche > 30 (Décembre 2020) . - p. 74-94[article]Pour une approche tridimensionnelle de léducation à lalimentation / Éric Bertin in Cahiers de nutrition et de diététique, Vol. 55, n°3 (June 2020)
![]()
[article]
Titre : Pour une approche tridimensionnelle de léducation à lalimentation Type de document : Article Auteurs : Éric Bertin ; L'équipe de la Maison de la Nutrition Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 119-126 Note générale : doi:10.1016/j.cnd.2020.03.002 Langues : Français (fre) Descripteurs : HE Vinci
Attitude ; Comportement alimentaire ; Education sensorielle ; Information en santé des consommateursMots-clés : Intervention nutritionnelle Résumé : Face au constat que la communication, habituellement utilisée pour promouvoir une alimentation équilibrée, tend à accentuer les inégalités sociales de santé, de nouvelles approches éducatives ont été développées au cours des dernières années pour tenter de freiner lépidémie dobésité dans les populations défavorisées sur le plan socio-culturel. Parmi ces différentes approches, celles ciblant notamment la sensorialité alimentaire et léducation alimentaire ont montré leur intérêt mais restent largement minoritaires face aux discours normatifs, voire injonctifs, qui sont encore le principal vecteur déducation à lalimentation. Cet article est une synthèse des différentes composantes/approches éducatives à lalimentation à privilégier dans la prévention des pathologies nutritionnelles. Il propose in fine une approche éducative tridimensionnelle intégrant, au-delà de la dimension « nutritionnelle » habituelle, deux autres dimensions de lalimentation : « psycho-sensorielle et comportementale » et « socio-environnementale ». Cette proposition est destinée à élargir léducation à lalimentation dans un mouvement intégratif des différents courants de pensée sur le sujet, et à favoriser une plus grande acceptabilité des messages éducatifs concernant lalimentation par les populations les plus déficitaires en termes de compétences psycho-sociales. Disponible en ligne : Oui En ligne : https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/a [...] Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=259694
in Cahiers de nutrition et de diététique > Vol. 55, n°3 (June 2020) . - p. 119-126[article]Associations of Food Allergy-Related Dietary Knowledge, Attitudes, and Behaviors Among Caregivers of Black and White Children With Food Allergy / Eileen Vincent ; Lucy A. Bilaver ; Jamie L. Fierstein ; Neil Thivalapill ; Andrea A. Pappalardo ; Amaziah Coleman ; Adam Robinson ; Hemant P. Sharma ; Audrey Brewer ; Amal H. Assa'ad ; Jialing Jiang ; Haley W. Hultquist ; Ashwin J. Kulkarni ; Johnathan Choi ; Mahboobeh Mahdavinia ; Jacqueline Pongracic ; Mary C. Tobin ; Christopher Warren ; Ruchi S. Gupta in Journal of the academy of nutrition and dietetics, Vol. 122, n° 4 (April 2022)
![]()
[article]
Titre : Associations of Food Allergy-Related Dietary Knowledge, Attitudes, and Behaviors Among Caregivers of Black and White Children With Food Allergy Type de document : Article Auteurs : Eileen Vincent ; Lucy A. Bilaver ; Jamie L. Fierstein ; Neil Thivalapill ; Andrea A. Pappalardo ; Amaziah Coleman ; Adam Robinson ; Hemant P. Sharma ; Audrey Brewer ; Amal H. Assa'ad ; Jialing Jiang ; Haley W. Hultquist ; Ashwin J. Kulkarni ; Johnathan Choi ; Mahboobeh Mahdavinia ; Jacqueline Pongracic ; Mary C. Tobin ; Christopher Warren ; Ruchi S. Gupta Année de publication : 2022 Article en page(s) : p. 797-810 Note générale : https://doi.org/10.1016/j.jand.2021.11.017 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Aidants ; Anthropologie ; Attitude ; Comportement ; Enfant (6-12 ans) ; Etats-Unis ; Facteurs raciaux ; Hypersensibilité alimentaireRésumé : Background The increasing prevalence of pediatric food allergy (FA) in the United States has disproportionately affected non-Hispanic Black youth. However, racial and other socioeconomic disparities in FA management among caregivers of children with FA remain unclear. Objective To determine associations between socioeconomic, clinical, and health care factors and FA-related knowledge, attitudes, and behaviors among caregivers of Black and White children with FA. Design Cross-sectional survey analysis from the Food Allergy Outcomes Related to White and African American Racial Differences Study. Participants/settings Longitudinal cohort of caregivers of 385 Black and White children with FA ages birth to 12 years residing in Chicago, Illinois, Cincinnati, Ohio, and Washington, DC from 2017 to March 2021. Main outcome measures There were 3 primary outcomes of interest: (1) FA knowledge assessed by scores from the Knowledge Survey, (2) FA-related attitudes assessed by newly developed survey, and (3) food-related behaviors assessed by the FORWARD Diet and Purchasing Habit Surveys completed 6 months postenrollment. Analyses Multivariable linear and logistic regression. Results The overall response rate to the 6-month postenrollment survey was 51.3% (385 of 751). White caregivers represented 69.4% of the participants. Black race was associated with a 1.5-point mean decrease in FA knowledge score (95% CI: ?2.2 to ?0.7) compared with White caregivers, and a graduate degree or bachelor?s degree was associated with associated with a 1.7-point mean increase (95% CI: 0.8-2.7) and 1.1-point mean increase (95% CI: 0.2-2.0) in FA knowledge score, respectively, compared with caregivers who had less than a bachelor?s degree. Multiple FAs and ever visited the emergency department for a food-related allergic reaction were also associated with higher levels of FA knowledge. Ever visited the emergency department for FA was also associated with higher odds of 2 measures of FA attitudes reflecting parental anxiety. Greater FA knowledge scores were consistently associated with lower odds of several FA-related food purchasing and eating behaviors assumed to have elevated risk of FA. Eating food prepared at school was the only FA behavior associated with race. Compared with White children, Black children were 2.5 times more likely to eat school-prepared foods (95% CI: 1.2-5.6). Conclusions Findings from this study identified socioeconomic, racial, and clinical factors associated with caregivers? FA-related knowledge, attitudes, and behaviors, but further research is warranted to better understand these relationships. Disponible en ligne : Oui En ligne : https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/a [...] Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=292329
in Journal of the academy of nutrition and dietetics > Vol. 122, n° 4 (April 2022) . - p. 797-810[article]Attitude change : persuasion and social influence / Wendy Wood in Annual review of psychology, 51 (2000)
[article]
Titre : Attitude change : persuasion and social influence Type de document : Article Auteurs : Wendy Wood Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Attitude ; Identification sociale ; Influence sociale ; Motivation
Autres descripteurs
PersuasionDisponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=209818
in Annual review of psychology > 51 (2000)[article]Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Annual review of psychology. 51 (2000) Périodique papier Ixelles Rez Consultation sur place uniquement
Exclu du prêtAttitudes, innuendo and regulators : challenges of interpretation / Melanie Metzger (2005)
PermalinkAural Rehabilitation for Older Adults with Hearing Loss: Impacts on Quality of LifeA Systematic Review of Randomized Controlled Trials / Helen N. Michaud in Journal of the American Academy of Audiology (JAAA), Vol.28, n°7 (July/August 2017)
PermalinkBeliefs and attitudes about low back pain in Argentina: A cross-sectional survey using social media / Andrés Pierobon in Musculoskeletal Science and Practice, Vol. 49 (October 2020)
PermalinkBrown-Holtzman survey of study habits and attitudes (SSHA) / William F. Brown (1953)
PermalinkComment lattitude de lenseignant peut-elle influencer la créativité des enfants ? / Fanny Delire ; Giulia Faticati ; Jessy Ketels ; Edith Van schingen (2021)
PermalinkConsequences of Positive and Negative Feedback: The Impact on Emotions and Extra-Role Behaviors / Frank D. Belschak in Applied psychology: an international review, Vol. 58, n°2 (April 2009)
PermalinkDelegation by Allied Health Professionals to Allied Health Assistants: a mixed methods systematic review / P. Sarigiovannis in Physiotherapy, Vol. 112 (2021)
PermalinkDéveloppement psycho-moteur du premier âge / Cyrille Koupernik (1954)
PermalinkLa distinction : critique sociale du jugement / Pierre Bourdieu (2003)
PermalinkEducation biases perception of social robots / Remigiusz Szczepanowski in European Review of Applied Psychology, Vol. 70, n° 2 (April 2020)
Permalink