Descripteurs (mots-clés)



Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
L'acquisition du langage et le développement d'habiletés conversationnelles / Michel Hupet in Glossa, 29 (Avril 1992)
![]()
[article]
Titre : L'acquisition du langage et le développement d'habiletés conversationnelles Type de document : Article Auteurs : Michel Hupet ; Yves Chantraine Année de publication : 1992 Article en page(s) : p. 44-53 Langues : Français (fre) Descripteurs : HE Vinci
Acquisition du langage ; Compétence langagière ; Conversation ; Expression ; Langage oral ; NourrissonDisponible en ligne : Oui En ligne : https://www.glossa.fr/index.php/glossa/article/view/384 Format de la ressource électronique : Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=211253
in Glossa > 29 (Avril 1992) . - p. 44-53[article]Anthropologie de la communication : de la théorie au terrain / Yves Winkin (1996)
Titre : Anthropologie de la communication : de la théorie au terrain Type de document : Livre Auteurs : Yves Winkin Editeur : Louvain-la-Neuve : De Boeck Année de publication : 1996 Collection : Culture et Communication Importance : 239 p., 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-2-8041-2058-0 Descripteurs : HE Vinci
Approche historique ; Communication ; Conversation ; Interaction ; Sociolinguistique ; Tourisme
Autres descripteurs
Approche ethnographique ; GoffmanDisponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=200454 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité L_22_4010 Livre Ixelles Rez Prêt autorisé
DisponibleL'atelier de conversation / Cécile Denier (2020)
Titre : L'atelier de conversation : conseils, pistes, outils Type de document : Livre Auteurs : Cécile Denier Editeur : Grenoble : Presses Universitaires de Grenoble (PUG) Année de publication : 2020 Collection : Les outils malins du FLE Importance : 158 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-2-7061-4558-2 Langues : Français (fre) Descripteurs : HE Vinci
Atelier ; Conversation ; Enseignement du français ; Français langue étrangère (FLE)Résumé : Latelier de conversation permet à des personnes de nationalités, âges, cultures, situations personnelles et professionnelles différentes de se côtoyer, déchanger, de discuter, de plaisanter et de rire. Cest un moment privilégié de rencontre et dexpression qui trouve sa place dans lenseignement dune langue étrangère.
Dans cet ouvrage, Cécile Denier donne les clés et de nombreuses pistes pédagogiques pour réussir lorganisation et lanimation dateliers de conversation.Disponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=286203 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité 81:37.02 DEN Livre Louvain-la-Neuve FLE Prêt autorisé
DisponibleBAME is not my NAME : a Community of Cultures Maternity Forum (CoCMF) in Midwifery Digest (Midirs), Vol. 30, n° 3 (September 2020)
[article]
Titre : BAME is not my NAME : a Community of Cultures Maternity Forum (CoCMF) Type de document : Article Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 279-281 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Communauté ; Conversation ; Groupes ethniques ; Internet ; Maternité ; Population d'origine asiatique ; Sage-femme ; VirtuelRésumé : One evening the frustration of seeing all the conversations and retweets around COVID, and its effects on BAME staff/communities, left me asking: who would be interested in a discussion in a virtual chat?
I invited all those who responded and someone mentioned how great it was to be starting a BAME maternity forum.
I knew this was something I had to address. As an Asian I fall into the BAME category and, while I use the term to have my voice heard, I do not identify with it at all. Most BAME people, pre-COVID media, did not recognise this as a descriptor of Black, Asian, Minority Ethnic groups, or realise that this was a term coined to describe them. The term was probably created by a well-meaning high-level official who was trying to make everyones life easier for discussions and reports around ethnicity. But in doing so they alienated entire communities further, for if these communities are unaware that BAME refers to them, how will they pay attention to, engage in, or oppose vital debates, discussions and plans regarding them?Disponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=258184
in Midwifery Digest (Midirs) > Vol. 30, n° 3 (September 2020) . - p. 279-281[article]Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Midwifery Digest (Midirs). Vol. 30, n° 3 (September 2020) Périodique papier Woluwe périodiques Consultation sur place uniquement
Exclu du prêtBe Heard-We're Listening / Sabrina Salvant ; Sabrina Salvant ; Elizabeth A. Kleine ; Elizabeth A. Kleine ; Varleisha D. Gibbs ; Varleisha D. Gibbs in American journal of occupational therapy, Vol. 75, n° 6 (November 2021)
![]()
[article]
Titre : Be Heard-We're Listening : Emerging Issues and Potential Solutions From the Voices of BIPOC Occupational Therapy Students, Practitioners, and Educators Type de document : Article Auteurs : Sabrina Salvant ; Sabrina Salvant ; Elizabeth A. Kleine ; Elizabeth A. Kleine ; Varleisha D. Gibbs ; Varleisha D. Gibbs Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 1-7 Note générale : http://doi.org/10.5014/ajot.2021.048306 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Collaboration ; Conversation ; Diversité culturelle ; Ergothérapie ; Étudiants ; Fatigue ; Justice sociale ; Racisme ; Risques psychosociauxRésumé : A confluence of factors during 2020 placed needed attention on the social and structural determinants of health, systemic racism, and social injustice. Institutions across the country are taking a hard look at themselves to evaluate how they are complicit in perpetuating these problems and what role they have in dismantling them. In this article, we discuss the influence of systemic racism on the profession of occupational therapy, noting that the profession lacks a clear plan, informed by stakeholders, on how to address it. The American Occupational Therapy Association hosted a series of listening sessions titled "Be Heard?We're Listening" in June and July 2020 to learn about the experiences of occupational therapy students, practitioners, and educators who are Black, Indigenous, and People of Color (BIPOC). The listening session participants provided ideas for change and recommendations that establish a call to action for persons, groups, and populations. The American Occupational Therapy Association hosted a series of listening sessions in June and July 2020 to learn about the experiences of occupational therapy students, practitioners, and educators who are Black, Indigenous, and People of Color (BIPOC), resulting in ideas for change and recommendations that establish a call to action for persons, groups, and populations. Disponible en ligne : Oui En ligne : https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://search.ebscohost.com/login.aspx [...] Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=289144
in American journal of occupational therapy > Vol. 75, n° 6 (November 2021) . - p. 1-7[article]La boîte à papote / Helen Bousrez Jeamot (2020)
Permalink"Bonjour" est plus qu'un mot en France / Sébastien Langevin in Le français dans le monde, 423 (Mai-juin 2019)
PermalinkCicéron, le savoir rhétorique / Maël Goarzin in Sciences Humaines, 347 (Mai 2022)
PermalinkDiverging interpretations associated with the perspectives of the speaker and recipient in conversations / Thomas Holtgraves in Journal of memory and language, Vol. 53, n°4 (October 2005)
PermalinkA Dynamic Speech Comprehension Test for Assessing Real-World Listening Ability / Virginia Best in Journal of the American Academy of Audiology (JAAA), Vol. 27, n°7 (July/August 2016)
PermalinkEffect of Test Realism on Speech-in-noise Outcomes in Bilateral Cochlear Implant Users / Javier Badajoz-Davila in Ear and hearing, Vol 42, n°6 (Novembre-décembre 2021)
PermalinkL' Entretien : sa pratique en situation "face à face" / Jean-Pierre Cartier (2011.-)
PermalinkIdentifying clients readiness for hearing rehabilitation within initial audiology appointments: a pilot intervention study / Katie Ekberg ; Caitlin Barr in International Journal of Audiology IJA, Vol. 59, n°8 (Août 2020)
PermalinkInleiding in de conversatieanalyse / Harrie Mazeland (2003)
PermalinkInteraction verbale et non verbale entre des adultes devenus sourds et des personnes entendantes / Claire Prouteau in Glossa, 89 (Septembre 2004)
Permalink