Descripteurs (mots-clés)


Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Aided Hearing Moderates the Academic Outcomes of Children With Mild to Severe Hearing Loss / J. Bruce Tomblin in Ear and hearing, Vol. 41, n°4 (Juillet-aout 2020)
![]()
[article]
Titre : Aided Hearing Moderates the Academic Outcomes of Children With Mild to Severe Hearing Loss Type de document : Article Auteurs : J. Bruce Tomblin ; Jake Oleson ; Sophie E. Ambrose ; Elizabeth A. Walker ; Ryan W. McCreery ; Mary Pat Moeller Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 775-789 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Aides auditives ; Déficient auditif sévère (DHH) ; Enfant déficient auditif
Autres descripteurs
Surdité congénitale ou héréditaireRésumé : Objectives: There are very limited data regarding the spoken language and academic outcomes of children with mild to severe hearing loss (HL) during the elementary school years, and the findings of these studies are inconsistent. None of these studies have examined the possible role of aided hearing in these outcomes. This study used a large cohort of children to examine these outcomes and in particular to examine whether aided hearing moderates the effect of HL with regard to these outcomes.
Design: The spoken language, reading, writing, and calculation abilities were measured after second and fourth grades in children with mild to severe HL (children who are hard of hearing; CHH, n = 183) and a group of children with normal hearing (CNH, n = 91) after the completion of second and fourth grades. Also, among the CHH who wore hearing aids, aided better-ear speech intelligibility index values at the age of school entry were obtained.
Results: Oral language abilities of the CHH with mild and moderate HL were similar to the CNH at each grade. Children with moderately-severe HL (better-ear pure tone threshold >59 but
Conclusions: As a group, children with mild and moderate HL have good outcomes with regard to language and academic performance. Children with moderately-severe losses were less skilled in language and reading than the CNH and CHH children with mild and moderate losses. Audibility provided by hearing aids was found to moderate the effects of HL with respect to these outcomes. These findings emphasize the importance of including the effects of clinical interventions such as aided hearing when examining outcomes of CHH.Disponible en ligne : Oui En ligne : https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=http://ovidsp.ovid.com/ovidweb.cgi?T=JS [...] Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=256678
in Ear and hearing > Vol. 41, n°4 (Juillet-aout 2020) . - p. 775-789[article]Aided perception of /s/ and /z/ by hearing impaired children / Patricia G. Stelmachowicz in Ear and hearing, Vol.23, n° 4 (Août 2002)
[article]
Titre : Aided perception of /s/ and /z/ by hearing impaired children Type de document : Article Auteurs : Patricia G. Stelmachowicz ; Andrea L. Pittman ; Brenda M. Hoover ; Dawna E. Lewis Année de publication : 2002 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Aide auditive ; Enfant déficient auditif ; Surdité neurosensorielle (SNHL)
Autres descripteurs
Identification des consonnesDisponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=216576
in Ear and hearing > Vol.23, n° 4 (Août 2002)[article]Les aides tactiles au service des enfants malentendants / Lorraine Lesueur in Cahiers de l'audition, Vol. 13, n°4 (Juillet/août 2000)
[article]
Titre : Les aides tactiles au service des enfants malentendants Type de document : Article Auteurs : Lorraine Lesueur Année de publication : 2000 Descripteurs : HE Vinci
Aide tactile ; Enfant déficient auditifDisponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=219914
in Cahiers de l'audition > Vol. 13, n°4 (Juillet/août 2000)[article]Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Cahiers de l'audition. Vol. 13, n°4 (Juillet/août 2000) Périodique papier Ixelles Rez Consultation sur place uniquement
Exclu du prêtAn Assessment of Parents? Decision-Making Regarding Paediatric Cochlear Implants / J. Cyne Johnston in Revue canadienne dorthophonie et daudiologie (RCOA), Vol. 32, n°4 (2008)
![]()
[article]
Titre : An Assessment of Parents? Decision-Making Regarding Paediatric Cochlear Implants Type de document : Article Auteurs : J. Cyne Johnston ; Andrée Durieux-Smith ; Elizabeth Fitzpatrick ; Annette O'Connor ; Karen Benzies ; Douglas E. Angus Année de publication : 2008 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Enfant déficient auditif ; Enfant implanté ; Implant cochléaire bilatéral ; Implants cochléaires ; Prise de décision ; Relation audiologue patient
Autres descripteurs
Entretien semi structuréDisponible en ligne : Oui En ligne : https://www.cjslpa.ca/detail.php?ID=971&lang=fr Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=219536
in Revue canadienne dorthophonie et daudiologie (RCOA) > Vol. 32, n°4 (2008)[article]Applying Health Behavior Theory to Hearing-Conservation Interventions / Judith Sobel in Seminars in hearing, Vol. 29, n°1 (February 2008)
[article]
Titre : Applying Health Behavior Theory to Hearing-Conservation Interventions Type de document : Article Auteurs : Judith Sobel ; Mary Meikle Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Enfant déficient auditif ; Exposition au bruit ; Perte auditive induite par le bruit (NIHL) ; Protection contre le bruit (PICB)Disponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=214553
in Seminars in hearing > Vol. 29, n°1 (February 2008)[article]Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Seminars in hearing. Vol. 29, n°1 (February 2008) Périodique papier Ixelles Rez Consultation sur place uniquement
Exclu du prêtApproche clinique des neuropathies auditives chez l'enfant / Natalie Loundon in Cahiers de l'audition, Vol. 20, n°6 (Novembre/décembre 2007)
PermalinkAspects socio-économiques de la surdité de l'enfant / François Degove in Cahiers de l'audition, Vol. 15, n°6 (Novembre/décembre 2002)
PermalinkAudiométrie comportementale du très jeune enfant : enjeux et modalités, le complément indispensable des investigations électrophysiologiques / Monique Delaroche (2000)
PermalinkPermalinkAuditory Brainstem Responses in Children with Auditory Processing Disorder / Sangamanatha Ankmnal-Veeranna in Journal of the American Academy of Audiology (JAAA), Vol. 30, n°10 (November/December 2019)
PermalinkAuditory neuropathy characteristics in children with cochlear nerve deficiency / Craig A. Buchman in Ear and hearing, Vol.27, n° 4 (Août 2006)
PermalinkAural rehabilitation issues with multiply handicapped hearing-impaired children / Frans Coninx
PermalinkBehavioral evaluation of hearing in infants and young children / Jane Reger Madell (1998)
PermalinkBehavioral hearing assessment : considerations for the young child with developmental disabilities / Allan O. Diefendorf in Seminars in hearing, Vol. 24, n°3 (August 2003)
PermalinkCan You Hear What I Think? Theory of Mind in Young Children With Moderate Hearing Loss / Anouk P. Netten in Ear and hearing, Vol.38, n° 5 (Septembre/Octobre 2017)
Permalink