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Des 1 et des 0 in Dauphin, 16 (Mai 2020)
[article]
Titre : Des 1 et des 0 Type de document : Article Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 8 Langues : Français (fre) Descripteurs : HE Vinci
Information ; Langage informatique ; Ordinateurs ; ProgrammationRésumé : Grâce à l'électronique, un ordinateur est capable de mémoriser et d'analyser des informations. Mais, sans les langages que l'homme a inventés pour programmer les ordinateurs, ils ne seraient capable de rien Disponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=258089
in Dauphin > 16 (Mai 2020) . - p. 8[article]Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Dauphin. 16 (Mai 2020) Périodique papier Louvain-la-Neuve Etagère des revues Prêt autorisé
DisponibleLes algorithmes (2009)
Titre : Les algorithmes Type de document : Livre Editeur : Paris : Editions Pôle Année de publication : 2009 Collection : Bibliothèque Tangente num. HS n°37 Importance : 161 p. Présentation : ill. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-2-84884-106-9 Langues : Français (fre) Descripteurs : HE Vinci
Algorithmes ; Cryptographie ; Fraction ; Fraction égyptienne ; Organigramme ; Programmation ; Racine carréeDisponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=88767 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité 51:371.3ID TAN Livre Louvain-la-Neuve Mathématiques Prêt autorisé
DisponibleAn Arduino Investigation of the Temperature Dependence of the Speed of Sound in Air / Calin Galeriu in The Physics Teacher, 04/60 (Avril 2022)
[article]
Titre : An Arduino Investigation of the Temperature Dependence of the Speed of Sound in Air Type de document : Article Auteurs : Calin Galeriu, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : p.284-288 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Circuit électronique ; Electronique ; Programmation ; Vitesse du sonRésumé : The determination of the speed of sound in air is a classical experiment, usually performed with a resonance tube apparatus. The measured value can be checked against Eq. (1), which describes the temperature dependence of the speed of sound in dry air. A modern implementation of this speed of sound investigation uses an Arduino Uno microcontroller board, an HC-SR04 ultrasonic distance sensor, and a DS18B20 temperature sensor. The distance sensors transmitter produces a burst of eight ultrasonic rectangular pulses that travel through the air, reflect on an object placed in front at a distance d, and then return to the sensors receiver after an echo time t. This Arduino investigation, unfortunately, is harder to perform than one might expect after a first reading of Ref. 1 or 2. In this article we discuss some sources of experimental errors that can complicate this laboratory activity, and we describe some important steps that must be included in the data collection and analysis procedure, in order to obtain successful results every time. Disponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=297599
in The Physics Teacher > 04/60 (Avril 2022) . - p.284-288[article]Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité The Physics Teacher. 04/60 (Avril 2022) Périodique papier Louvain-la-Neuve Etagère des revues Prêt autorisé
Disponible
Titre : Bossin' space Type de document : Test, jeux et matériel pédagogique Auteurs : Petr Vojtech, Auteur ; Jindrich Pavlasek, Illustrateur Editeur : Albi Année de publication : 2020 ISBN/ISSN/EAN : 8590228047205 Note générale : 1 à 5 joueurs
A partir de 10 ans
45 minutesLangues : Français (fre) Descripteurs : HE Vinci
Coopération ; Espace ; Jeu collectif ; Jeu de stratégie ; ProgrammationRésumé : Bossin' Space est un jeu coopératif pour un à cinq joueurs. Jouez les cartes composant votre main, utilisez-les de la meilleure manière possible afin d'offrir le maximum de chances à votre équipe, battre les ennemis, améliorer votre vaisseau et combattre la menace du Boss. Et pensez à rester en vie ! Note de contenu : 1 Plateau de jeu
1 Plateau d'améliorations
5 postes de Boss + 1 support
1 jeton vaisseau
5 jetons de dommage
1 jeton de Capitaine
11 marqueurs de couleur (3 couleurs différentes)
162 cartes (détails voir boite de jeu)
1 livret de règlesDisponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=295137 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité A406 BOS Test, jeu, matériel pédagogique Louvain-la-Neuve Jeux Prêt autorisé
DisponibleDocuments numériques
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Règles du jeuAdobe Acrobat PDF![]()
Règles en vidéoURL
Titre : Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship Type de document : Livre Auteurs : R. Martin Editeur : London : Prentice-Hall Année de publication : 2008 Importance : 464p Descripteurs : Autres descripteurs
code ; design
HE Vinci
ProgrammationIndex. décimale : 04.7 Génie logiciel Résumé : Even bad code can function. But if code isn t clean, it can bring a development organization to its knees. Every year, countless hours and significant resources are lost because of poorly written code. But it doesn t have to be that way. Noted software expert Robert C. Martin presents a revolutionary paradigm with Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship. Martin has teamed up with his colleagues from Object Mentor to distill their best agile practice of cleaning code on the fly into a book that will instill within you the values of a software craftsman and make you a better programmer but only if you work at it. What kind of work will you be doing? You ll be reading code lots of code. And you will be challenged to think about what s right about that code, and what s wrong with it. More importantly, you will be challenged to reassess your professional values and your commitment to your craft. Clean Code is divided into three parts. The first describes the principles, patterns, and practices of writing clean code. The second part consists of several case studies of increasing complexity. Each case study is an exercise in cleaning up code of transforming a code base that has some problems into one that is sound and efficient. The third part is the payoff: a single chapter containing a list of heuristics and smells gathered while creating the case studies. The result is a knowledge base that describes the way we think when we write, read, and clean code. Readers will come away from this book understanding: How to tell the difference between good and bad code. How to write good code and how to transform bad code into good code. How to create good names, good functions, good objects, and good classes. How to format code for maximum readability. How to implement complete error handling without obscuring code logic. How to unit test and practice test-driven development. This book is a must for any developer, software engineer, project manager, team lead, or systems analyst with an interest in producing better code. Disponible en ligne : Non Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=39384 Exemplaires (2)
Cote Support Localisation Section Disponibilité 04.7 MAR Livre Woluwe informatique Prêt autorisé
Disponible04.7 MAR Livre Woluwe informatique Prêt autorisé
DisponibleDocuments numériques
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