Détail de l'auteur
Auteur Lyn S. Turkstra |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Advancing Rehabilitation Practice Through Improved Specification of Interventions / Jeanne M. Zanca in Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, Vol. 100, n° 1 (2019)
![]()
[article]
Titre : Advancing Rehabilitation Practice Through Improved Specification of Interventions Type de document : Article Auteurs : Jeanne M. Zanca ; Lyn S. Turkstra ; Christine Chen Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 164-171 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Classification ; Participation des patients ; Rééducation et réadaptation ; ThérapeutiqueMots-clés : Patient outcome assessment Évaluation des résultats des patients Patient participation Therapeutics Volition Résumé : Rehabilitation clinicians strive to provide cost-effective, patient-centered care that optimizes outcomes. A barrier to this ideal is the lack of a universal system for describing, or specifying, rehabilitation interventions. Current methods of description vary across disciplines and settings, creating barriers to collaboration, and tend to focus mostly on functional deficits and anticipated outcomes, obscuring connections between clinician behaviors and changes in functioning. The Rehabilitation Treatment Specification System (RTSS) is the result of more than a decade of effort by a multidisciplinary group of rehabilitation clinicians and researchers to develop a theory-based framework to specify rehabilitation interventions. The RTSS describes interventions for treatment components, which consist of a target (functional change brought about as a direct result of treatment), ingredients (actions taken by clinicians to change the target), and a hypothesized mechanism of action, as stated in a treatment theory. The RTSS makes explicit the connections between functional change and clinician behavior, and recognizes the role of patient effort in treatment implementation. In so doing, the RTSS supports clinicians efforts to work with their patients to set achievable goals, select appropriate treatments, adjust treatment plans as needed, encourage patient participation in the treatment process, communicate with team members, and translate research findings to clinical care. The RTSS may help both expert and novice clinicians articulate their clinical reasoning processes in ways that benefit treatment planning and clinical education, and may improve the design of clinical documentation systems, leading to more effective justification and reimbursement for services. Interested clinicians are invited to apply the RTSS in their local settings. Disponible en ligne : Oui En ligne : https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/a [...] Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=119139
in Archives of Physical Medicine and Rehabilitation > Vol. 100, n° 1 (2019) . - p. 164-171[article]Revue exploratoire sur le rôle des orthophonistes dans le système de justice pour les jeunes et les implications pour le Canada / Emily Anderson in Revue canadienne dorthophonie et daudiologie (RCOA), Vol. 46 n°4 (Octobre 2022)
![]()
[article]
Titre : Revue exploratoire sur le rôle des orthophonistes dans le système de justice pour les jeunes et les implications pour le Canada Titre traduit : A Scoping Review of the Role of Speech-Language Pathologists in Youth Justice with Application to Canada Type de document : Article Auteurs : Emily Anderson ; Kristen Leong ; Katie Lyubchenko ; Julia Young ; Catherine Wiseman-Hakes ; Lyn S. Turkstra Année de publication : 2022 Article en page(s) : p. 237-250 Langues : Français (fre) Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Justice ; Tribunal ; Troubles de la paroleRésumé : Lobjectif du présent article était de décrire létat actuel des services dorthophonie dans le système de justice pour les jeunes et de formuler des recommandations concernant la participation des orthophonistes auprès de la population en contact avec le système de justice canadien, et ce, puisquil sagit dune mesure essentielle de prévention et de réadaptation. Une recherche systématique des bases de données pertinentes et de la littérature grise a été réalisée dans cette revue exploratoire sommaire. Les ressources retenues ont été publiées en anglais entre 2000 et ce jour et portaient sur les accusés âgés de moins de 18 ans en contact avec le système de justice pour les jeunes (peu importe létape). Léchantillon final comprenait 19 articles de recherche et 11 ressources tirées de la littérature grise. Les résultats de ces articles et ressources grises ont été classés selon les deux catégories principales suivantes : a) la description du rôle des orthophonistes dans les systèmes de justice pour les jeunes internationaux et b) la recherche en lien avec lorthophonie. Les recommandations concernant la participation des orthophonistes dans le système de justice pour les jeunes canadien incluent : un système de référence dirigé par des orthophonistes afin dorienter les jeunes à risque vers des services adaptés; un dépistage orthophonique au moment de la détention, ainsi que des services dévaluation et dintervention après le dépistage; linclusion dorthophonistes au moment de planifier et dexécuter les programmes encadrant les récidives et les transitions; la formation du personnel du système de justice et des services de police concernant les problèmes de communication rencontrés par les jeunes dans le système judiciaire; et une augmentation de lutilisation dintermédiaires de communication. Les orthophonistes peuvent jouer un rôle important dans le système de justice pour les jeunes en encourageant et en soutenant une communication efficace et une participation active. Un plan daction cohérent et qui intègre les services des orthophonistes est nécessaire pour améliorer la santé et le bien-être des jeunes en contact avec le système de justice, de ceux à risque et de la collectivité. Disponible en ligne : Oui En ligne : https://cjslpa.ca/detail.php?ID=1313&lang=en Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=298232
in Revue canadienne dorthophonie et daudiologie (RCOA) > Vol. 46 n°4 (Octobre 2022) . - p. 237-250[article]Sex-Based Differences in Perceived Pragmatic Communication Ability of Adults With Traumatic Brain Injury / Emily H. Despins in Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 2016/2 suppl. (2016)
![]()
[article]
Titre : Sex-Based Differences in Perceived Pragmatic Communication Ability of Adults With Traumatic Brain Injury Type de document : Article Auteurs : Emily H. Despins ; Lyn S. Turkstra ; Margaret A. Struchen Article en page(s) : pp. S26S32 Langues : Anglais (eng) Descripteurs : HE Vinci
Communication ; Comportement social ; Rééducation et réadaptationMots-clés : Brain injuries Lésions encéphaliques Sex factors Facteurs sexuels Social behavior Résumé : Objective
To identify sex-based differences in self-reported and close otherreported perceptions of communication behaviors in adults with traumatic brain injury (TBI).
Design
Between-groups comparison of questionnaire data from men and women with TBI and their close others.
Setting
University academic department.
Participants
Adults with medically documented TBI (n=160) and adults without TBI (n=81; control group) (N=241).
Interventions
Not applicable.
Main Outcome Measure
La Trobe Communication Questionnaire, a standardized measure of communication problems in everyday life.
Results
Participants with TBI endorsed more communication problems than controls (P<.001 there were no significant differences in self-ratings or the ratings of close others communication behaviors men with tbi compared women tbi. was difference between and their however significantly underreported problems reports> Conclusions
Women with TBI might be more accurate than men with TBI in recognizing their own pragmatic communication problems.Disponible en ligne : Oui En ligne : https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://www.sciencedirect.com/science/a [...] Permalink : https://bib.vinci.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=118142
in Archives of Physical Medicine and Rehabilitation > 2016/2 suppl. (2016) . - pp. S26S32[article]