Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Learning Motivational Interviewing : A Pathway to Caring and Mindful Patient Encounters (2016) |
Auteurs : | Diane Kennedy ; Timothy Apodaca ; Kelly Trowbridge ; et al. |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of Pediatric Nursing (Vol. 31, n°5, September/October 2016) |
Article en page(s) : | p. 505-510 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Communication ; Motivation |
Mots-clés: | Développement professionnel |
Résumé : | We designed our project to explore the experience of learning motivational interviewing (MI). The project impetus came from a desire to improve our skill in communicating with patients. We created a curriculum led by an MI specialist that provided didactic sessions, discussions and individual feedback. In evaluating our audio-taped MI encounters, we approached beginner proficiency. Also, we recognized the need for formal MI education and practice to fully develop the interventionist skills needed for clinical work and our next research project about preparing patients for transition to adult health care. Lastly, we realized that MI strategies reflect aspects of caring theory and mindfulness, important components of patient-centered care. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
REV | Périodique papier | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |