Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | The Effect of Simulation on Skill Performance : A Need for Change in Pediatric Nursing Education (2015) |
Auteurs : | Ann M. Bowling, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | Journal of Pediatric Nursing (Vol. 30, n°3, May/June 2015) |
Article en page(s) : | p. 439-446 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Compétence ; Education ; Étudiants ; Médicament ; Recherche ; Recommandations ; Revue de la littérature ; Sécurité ; Simulation ; Soins de l'enfant |
Résumé : |
This study sought to determine if student's performance of safety skills improved following a simulated educational experience.
Methods Further analysis of data from a quasi-experimental design (n = 73) was examined to identify if student's skill performance improved following a simulated educational intervention. Results Students did show an improvement in skill performance, but even after the intervention over half the students did not assess patient identification, over half did not administer medications safely, and students struggled with communicating nursing recommendations. Conclusion Further research needs to focus on skill performance and assessing students' ability to provide safe nursing care. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
REV | Périodique papier | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |