Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Descripteurs (mots-clés)
trié(s) par (Pertinence décroissant(e), Titre croissant(e)) Affiner la recherche
Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Article
Background Muslims constitute the largest, fastest growing religious minority in the UK. Globally, nurses are legally, morally and ethically obliged to provide non-discriminatory, person-centred, culturally sensitive care. This obligation includ[...]Article
Nursing students evolving professional values: Capturing their journey through co-operative inquiry
Aim/objective and Background Despite a worldwide emphasis in nursing codes of practice that state nurses must uphold professional values to be caring and compassionate, evidence continues to emerge of poor-quality care standards. Existing lit[...]Article
Background The Higher Education in Nursing requires providing students with skills such as critical and reflective thinking about the actions to be carried out so that they are capable of providing humanised and quality care in an increasingly c[...]Article
Introduction : les concepts de déni et dacceptation représentent la perspective reconnue scientifiquement pour interpréter les réactions des personnes vivant avec une maladie chronique. Objectif : effectuer une réflexion sur les constructions [...]Article
Ensuring students develop person-centred practice for diverse groups of people across health care settings is an important outcome of undergraduate nursing education. This paper presents the development and evaluation of a learning innovation, a[...]