Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | An Exploratory Study: Undergraduates Perspectives on how Threshold Concepts Influence Professional Identity (2023) |
Titre original: | Les perspectives des étudiants de premier cycle quant à l'influence des concepts seuils sur l'identité professionnelle : une étude exploratoire |
Auteurs : | Annette V. Joosten ; Jennifer L. O'Brien |
Type de document : | Article |
Dans : | Revue canadienne d'ergothérapie (Vol. 90, n° 4, Décembre 2023) |
Article en page(s) : | p. 374-382 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Ergothérapie ; Étudiants ; Formation ; Identité professionnelle ; Professionnalisme ; Théorie |
Mots-clés: | Concept seuils |
Résumé : |
Background. Threshold concepts are key to professional identity development, transforming the way individuals think, act, and perceive the world.
Purpose. To understand how occupational therapy students describe their professional identity, its importance, and how threshold concepts contribute to identity. Method. Mixed-method survey of final-year occupational therapy students (n = 58) at an Australian University. Findings. (i) High agreement on most identity and threshold questions; but up to 24% uncertain about confidence/competence in understanding specific concepts; (ii) occupation-focus is unique to our professional identity; (ii) identity develops over time; (iii) occupation-based, client-centered, and evidence-based practices are central to thinking like and becoming an occupational therapist; and (iv) practice education provides context for threshold concepts to be transformative. Implications. Identity is defined by a focus on occupation and its relationship to health. Traversing threshold concepts through academic and practice education is essential to developing professional identity. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
Périodique papier | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |