Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Remote Microphone Technology for Children with Hearing Loss or Auditory Processing Issues (2020) |
Auteurs : | Erin C. Schafer, Auteur ; Benjamin Kirby, Auteur ; Sharon Miller, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | Seminars in hearing (Vol.41, n°4, November 2020) |
Article en page(s) : | p. 277-290 |
Note générale : | DOI: 10.1055/s-0040-1718713 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Acoustique en classe ; Performance scolaire ; Trouble du spectre autistique (TSA) ; Troubles de la perception auditive |
Mots-clés: | Microphone à distance |
Résumé : | School classrooms are noisy and reverberant environments, and the poor acoustics can be a barrier to successful learning in children, particularly those with multiple disabilities, auditory processing issues, and hearing loss. A new set of listening challenges have been imposed by the recent global pandemic and subsequent online learning requirements. The goal of this article is to review the impact of poor acoustics on the performance of children with auditory processing issues, mild hearing loss, and unilateral hearing loss. In addition, we will summarize the evidence in support of remote microphone technology by these populations. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/1098-8955_2020_04?context=search#/10.1055-s-0040-1718713 |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
Seminars in hearing. Vol.41, n°4 (November 2020) | Périodique papier | Ixelles | Rez | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |