Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Enhancing Culturally and Linguistically Responsive Features of Individualized Education Programs (IEPs) for Speech-Language Pathologists (SLPs) (2021) |
Auteurs : | Le M. Tran, Auteur ; Janet Lober, Auteur ; James R. Patton, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | Seminars in Speech and Language (Vol. 42, n°2, [March 2021]) |
Article en page(s) : | p. 147-161 |
Note générale : | DOI: 10.1055/s-0041-1723841 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Adaptation ; Anglais (Langue) ; Collaboration ; Culture ; Programme d'éducation individualisé (IEP)Autres descripteurs Apprenant actif |
Résumé : | Individual education programs (IEPs) are the foundation for guiding speech-language pathologists (SLPs) to develop appropriate interventions for culturally and linguistically diverse (CLD) students who qualify for speech-language services under the Individuals with Disabilities Education Act. There is a growing number of CLD students with speech-language impairments who need special attention given to their culture and language. This article highlights key culturally and linguistically responsive features to aid SLPs in developing meaningful IEPs for this diverse group of students. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/1098-9056_2021_02?context=search#/10.1055-s-0041-1723841 |