Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Feasible and Effective Language Intervention Strategies that Accelerate Students' Academic Achievement (2021) |
Auteurs : | Elizabeth Kelley, Auteur ; Trina D. Spencer, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | Seminars in Speech and Language (Vol. 42, n°2, [March 2021]) |
Article en page(s) : | p. 101-116 |
Note générale : | DOI: 10.1055/s-0041-1723839 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Compétence linguistique ; Education ; Établissements scolaires ; Prise en charge logopédique ; Programme scolaire |
Résumé : | Speech-language pathologists (SLPs) who work in schools are responsible for delivering intervention that improves language abilities but has an impact on academic outcomes. To accomplish this, SLPs need feasible and effective strategies that can be readily incorporated into clinical practice. In this article, we describe two ways that SLPs can deliver intervention that can improve language abilities and academic outcomes: choosing academic language targets and providing language intervention contextualized in the academic curriculum. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://login.ezproxy.vinci.be/login?url=https://medone-comsci.thieme.com/ejournals/1098-9056_2021_02?context=search#/10.1055-s-0041-1723839 |