Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Orbital Decay in the Classroom (2023) |
Auteurs : | Miguel Fiolhais ; Luis Gonzalez-Urbina ; Tomasz Milewski ; Carlos Chaparro ; Andrea Ferroglia |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (03/61, Mars 2023) |
Article en page(s) : | p. 182-185 |
Note générale : | doi : https://doi.org/10.1119/5.0063725 |
Langues: | Anglais |
Mots-clés: | Mechanical energy, Atmospheric physics, Space station, Spacecrafts, Space instruments, Students, Learning and learning models, Educational facilities, Visual system, National Aeronautics and Space Administration |
Résumé : | The objective of this paper is to provide a pedagogical framework for the phenomenon of orbital decay of satellites in low Earth orbit. The dynamics of orbital decay are derived considering atmospheric drag as the only dissipative mechanism and using an educational approach suitable for undergraduate calculus-based physics and engineering courses. The resulting nonlinear first-order differential equation for the altitude as a function of time is solved numerically for the isothermal-barotropic atmospheric model with a fixed scale height. The model is validated using the uncontrolled reentry data of the Chinese space station Tiangong-1. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 03/61 (Mars 2023) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |