Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Maternal collapse: using role play to support peer-to-peer teaching (2022) |
Auteurs : | Dalvir Kandola |
Type de document : | Article |
Dans : | Midwifery Digest (Midirs) (Vol. 32, n° 3, September 2022) |
Article en page(s) : | p. 311-312 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Anesthésie péridurale ; FORMATION PAR LES PAIRS ; Hypoglycémie ; Jeu de rôle ; Simulation |
Mots-clés: | Effondrement maternel |
Résumé : |
Simulation is becoming increasingly necessary in midwifery education to expose students to emergency clinical scenarios which, by their nature, do not always permit skills acquisition within the placement setting.
This role play approach demonstrates how peer-to-peer teaching can be used with larger cohort numbers to ensure that sessions are engaging for all participants, and to support self-efficacy and increased knowledge retention, while acknowledging the challenges faced by educators in the higher education setting. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
Midwifery Digest (Midirs). Vol. 32, n° 3 (September 2022) | Périodique papier | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |