Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Exploring Historical Scientific Instruments by Using Mobile Media Devices (2022) |
Auteurs : | Aurelio Agliolo Gallitto ; Onofrio Rosario Battaglia ; Giuseppe Cavallaro ; Giuseppe Lazzara ; Lorenzo Lisuzzo ; Claudio Fazio |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (03/60, Mars 2022) |
Article en page(s) : | p. 202-206 |
Note générale : | https://doi.org/10.1119/5.0032111 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Interférence sonore ; Smartphone |
Résumé : | We describe an educational activity that can be completed with mobile media devices in order to understand the working principle of a pair of tuning forks, from the Historical Collection of Physics Instruments of the University of Palermo, and how they were used to explain acoustic interference and beats with the Lissajous optical method. This approach can be used with any tuning fork and it is a valuable teaching strategy that does not require specific laboratory equipment. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 03/60 (Mars 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |