Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Dynamic Applets for Teaching Physics (2022) |
Auteurs : | Thomas Lingefjärd ; Guner Ahmet |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (02/60, Février 2022) |
Article en page(s) : | p. 130-133 |
Note générale : | https://doi.org/10.1119/10.0009421 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Electronique ; Enseignement des sciences ; Mathématiques ; Modélisation ; Physique |
Résumé : | The subject of mathematics is important for many other subjects, including physics. The questions we ask in physics often need a mathematical translation to be graphically interpreted and transformed. Students learn physics when interacting with physical questions; questions from physics also give insights and discoveries in mathematical problems. In physics we often deal with questions that benefit from being illustrated with mathematical tools. A scientific theory (in physics or in another science) is an isomorphism between physical reality and a mathematical model. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 02/60 (Février 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |