Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Enriching Resource Rooms for Students with Learning Disabilities: A Case of Transparent, Semi-Transparent, and Non-Transparent Concepts (2022) |
Auteurs : | Sibel Er Nas, Auteur ; Hava Ipek Akbulut, Auteur ; Muammer Çalik, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (01/60, Janvier 2022) |
Article en page(s) : | p.43-46 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Pédagogie ; Savoir ; Troubles de l'apprentissage |
Résumé : | The aim of this study is to illustrate how to enrich resource rooms with specialized instructional materials for the concepts of transparent, semi-transparent, and non-transparent. Given the special situations of students with learning disabilities, the specialized instructional materials use their own avatars to ensure a sense of belonging for each student to the study. In addition, they have the opportunity to follow the QR-coded experimental videos repeatedly, after performing hands-on experiments. Thus, the specialized instructional materials not only help them understand the concepts of transparent, semi-transparent and non-transparent but also develop their social skills. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 01/60 (Janvier 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |