Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | The Brachistochrone: An Excellent Problem for All Levels of Physics Students (2021) |
Auteurs : | John A. Milsom |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (8/59, Novembre 2021) |
Article en page(s) : | p. 606-609 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Cinématique ; Energie ; Enseignement des sciences ; Loi physique ; Mécanique ; Mouvement ; Newton, Isaac ; Physique |
Résumé : | The classic brachistrochrone problem is standard material in intermediate mechanics. Many variations exist including some accessible to introductory students. While a quantitative solution isnt feasible in introductory classes, qualitative discussions can be very beneficial since kinematics, Newtons laws, energy conservation, and motion along curved trajectories all play a role. In this work, we describe an activity focusing on a qualitative understanding of the brachistochrone and examine the performance of freshmen, juniors, and graduate students. The activity can be downloaded at https://w3.physics.arizona.edu/undergrad/teaching-resources. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 8/59 (Novembre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |