Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Using Math in Physics: 3. Anchor equations (2021) |
Auteurs : | Edward F. Redish |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (8/59, Novembre 2021) |
Article en page(s) : | p. 599-604 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enseignement des sciences ; Equation ; Mathématiques appliquées ; Physique |
Résumé : | An important step in learning to use math in science is learning to see symbolic equations not just as calculational tools, but as ways of expressing fundamental relationships among physical quantities, of coding conceptual information, and of organizing physics knowledge structures. In this paper, I propose anchor equations as a construct to support teaching and learning in introductory physics. I define anchor equation, provide examples, and suggest ways anchor equations can be used in instruction to support the development of students mathematical sense-making. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://aapt.scitation.org/doi/full/10.1119/5.0023066 |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 8/59 (Novembre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |