Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Using Math in Physics: 5. Functional dependence (2022) |
Auteurs : | Edward Redish, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (01/60, Janvier 2022) |
Article en page(s) : | p.18-21 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Analyse mathématique ; Apprentissage par problèmes ; Epistémologie des sciences ; Mathématiques |
Résumé : | When students are learning to use math in physics, one of the most important ideas they need to learn is that equations are not just calculational tools; they represent relationships between physical variables that change together (co-vary). How much a change in one variable or parameter is associated with a change in another depends on how they appear in the equationtheir functional dependence. Understanding this sort of relationship is rarely emphasized in introductory mathematics classes, and students who have not yet learned to blend conceptual ideas with mathematical symbols may not see the relevance and power of this idea. We need to explicitly teach functional dependence as part of our effort to help students learn to use math productively in science |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 01/60 (Janvier 2022) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |