Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | What Physics Instructors Might Do to Support Immunosuppressed Students in the Return to In-Person Instruction : Thoughts from one chronically ill and immunosuppressed physicist (2021) |
Auteurs : | Amy D. Robertson |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (9/59, Décembre 2021) |
Article en page(s) : | p. 677-679 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enseignement des sciences ; Étudiants ; Maladie chronique ; Pandémies ; Physique ; Sujet immunodéprimé |
Résumé : | As I type, it is late September 2021, and emails are streaming into my inbox about my university’s return to in-person instruction in just a few weeks. I wish I could say I feel excited or relieved or grateful for all of the incredible care that went into planning for this, but I actually just want to scream. Because no matter what we do, we are still in the midst of a global pandemic with variants that are “covered in ultrafast-drying Gorilla super glue” that “make [them] extremely effective in attaching to human cells and gaining entry,” and returning to in-person instruction is not safe. I know this in my gut because I am chronically ill and immunosuppressed, and my survival depends on my careful assessment of risk in this pandemic climate. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://aapt.scitation.org/doi/full/10.1119/5.0070435 |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 9/59 (Décembre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |