Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Supporting Students with ADHD in Introductory Physics Courses: Four Steps for Instructors (2021) |
Auteurs : | Caroline Bustamante, Auteur ; Jacquelyn J. Chini, Auteur ; Erin Scanlon, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (7/59, Octobre 2021) |
Article en page(s) : | p.573-576 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Pédagogie ; Physique ; Trouble déficitaire de l'attention avec ou sans hyperactivité |
Résumé : | The number of students with disabilities and specifically students with attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) entering postsecondary STEM education has been increasing in recent decades. However, many instructors and popular research-based curricula are not prepared to support such learner variation. The views and experiences of people with disabilities are not uniform, either across diagnoses or within a single diagnosis, such as ADHD. Thus, individuals thoughts about how to support students with ADHD in physics courses will vary. We present views from one student with ADHD about strategies instructors can use to help her succeed in introductory physics courses. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 7/59 (Octobre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |