Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Evidence-Based Principles for Worksheet Design (2021) |
Auteurs : | Eric Burkholder ; Nicel Mohamed-Hinds ; Carl Wieman |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (6/59, Septembre 2021) |
Article en page(s) : | p. 402-403 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enseignement des sciences ; Pédagogie active ; Physique ; Pratique factuelle (EBP) ; Résolution de problème |
Résumé : | Substantial research in teaching and learning has supported the use of active learning strategies in the classroom to improve student learning of fundamental physics concepts and problem-solving skills. The use of worksheets in class has become a widespread successful practice. In this paper, we analyzed numerous completed student worksheets to discover ways to improve their design. We find that worksheet prompts should be precise and focused, one activity should be required per question, students should be given targeted practice with new concepts, and individual accountability is required for students to complete in-class worksheets. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 6/59 (Septembre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |