Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Maintaining Essential Course Features When Moving Introductory Physics Labs Online (2021) |
Auteurs : | Kathleen Koenig ; Sarah Bake |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (6/59, Septembre 2021) |
Article en page(s) : | p. 394-396 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Enseignement à distance ; Enseignement des sciences ; Innovation pédagogique ; Laboratoires ; Physique |
Résumé : | The sudden transition to online teaching due to the pandemic in spring 2020 provided us the opportunity to experience firsthand the challenges involved in delivering labs online. After learning that our introductory lab courses would be taught online fall 2020 and spring 2021, which involve over 2200 students, the decision was made to invest significant effort into redesigning the labs for online delivery, and this effort became part of the teaching load for the first author. This paper discusses the decisions made, innovations implemented to maintain essential features of our in-person labs, and lessons learned. |
Disponible en ligne : | Oui |
En ligne : | https://aapt.scitation.org/doi/pdf/10.1119/5.0039606 |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 6/59 (Septembre 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |