Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Using iPads for Video Analysis Physics Labs in Times of Social Isolation (2021) |
Auteurs : | K. P. Trout, Auteur ; Mark Adkins, Auteur ; Jennifer Bekker, Auteur ; Alexis Harlacher, Auteur ; Frandy Ramirez, Auteur ; Andrew Swingler, Auteur ; Chase Wagner, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (5/59, May 2021) |
Article en page(s) : | p.370-372 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Capsule Vidéo ; Enseignement ; Enseignement à distance ; Sciences ; Vidéo ; Video assistance |
Résumé : | For science students doing traditional laboratory experiments, often it may feel as if the apparatus and experiment have been specifically chosen for good results. They suspect that the science they are learning in the classroom will not match nearly as well in the real world. However, many educators have observed that student motivation and learning are improved when students make a connection between the classroom and the real world. Connecting the physics classroom to the real world can be accomplished, even in times of social isolation, with video analysis lab projects using videos taken by students based upon their interests. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 5/59 (May 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |