Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Using Math in Physics: Overview (2021) |
Auteurs : | Edward F. Redish, Auteur |
Type de document : | Article |
Dans : | The Physics Teacher (5/59, May 2021) |
Article en page(s) : | p.314-318 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Mathématiques ; Physique |
Résumé : | The key difference between math as math and math in science is that in science we blend our physical knowledge with our knowledge of math. This blending changes the way we put meaning to math and even the way we interpret mathematical equations. Learning to think about physics with math instead of just calculating involves a number of general scientific thinking skills that are often taken for granted (and rarely taught) in physics classes. In this paper, I give an overview of my analysis of these additional skills. I propose specific tools for helping students develop these skills in subsequent papers. |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
The Physics Teacher. 5/59 (May 2021) | Périodique papier | Louvain-la-Neuve | Etagère des revues | Prêt autorisé Disponible |