Login
Communauté Vinci
Extérieur
Si votre nom d'utilisateur ne se termine pas par @vinci.be ou @student.vinci.be, utilisez le formulaire ci-dessous pour accéder à votre compte de lecteur.
Titre : | Can the use of gamification enhance experience and deepen knowledge in midwifery education? (2021) |
Auteurs : | Claire Mckellow |
Type de document : | Article |
Dans : | Midwifery Digest (Midirs) (Vol. 31, n° 2, June 2021) |
Article en page(s) : | p. 189-191 |
Langues: | Anglais |
Descripteurs : |
HE Vinci Apprentissage ; Apprentissage par le jeu ; Education virtuelle ; Jeu virtuel ; Sage-femme |
Résumé : |
It is important that midwifery education encompasses contemporary, evidence-based teaching practices supported by pedagogy, to deepen knowledge and competency for future registered practitioners.
The current COVID-19 pandemic has forced higher education institutes (HEIs) to reconsider delivering teaching to students virtually in a way that is innovative and remains engaging. The application of game-playing elements in education aims to increase student engagement and has the benefit of providing immediate feedback, althought it is not traditionally used in midwifery education. Could gamification be used to enhance experience and deepen knowledge in midwifery students? |
Disponible en ligne : | Non |
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
Midwifery Digest (Midirs). Vol. 31, n° 2 (June 2021) | Périodique papier | Woluwe | Espace revues | Consultation sur place uniquement Exclu du prêt |